3ος Εισαγωγικός Εκπαιδευτικός Κύκλος
Προαγωγής της Υγείας
2η Συνάντηση
Αγρίνιο, Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2008
Μεσολόγγι, Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2008
Θέμα: Προβλήματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων.
Εισηγήτρια: Βάγια Α. Παπαγεωργίου, Παιδοψυχίατρος, MD, PhD, Med
Ειδικός – TEACCH.
Το ενδιαφέρον για την ψυχική υγεία των παιδιών και των εφήβων δεν είναι πρόσφατο. Ωστόσο, η εξέλιξη της γνώσης κατά τα τελευταία χρόνια, τόσο στον τομέα της φυσιολογικής ανάπτυξης, της λειτουργίας του εγκεφάλου και των γνωστικών λειτουργιών όσο και της κατανόησης των αποκλίσεων, έχει εμπλουτιστεί σε μεγάλο βαθμό. Η γνώση σχετικά με τους αιτιολογικούς παράγοντες αυτών των προβλημάτων οδήγησε στην ανάπτυξη διαφορετικών θεραπευτικών προσεγγίσεων. Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου τόσο στην αξιολόγηση όσο και στην αντιμετώπιση έχει γίνει πλέον αποδεκτός, ενώ οι γονείς, οι δάσκαλοι και οι επαγγελματίες υγείας είναι συνθεραπευτές στις περισσότερες περιπτώσεις.
Επιδημιολογικές μελέτες υποστηρίζουν σήμερα ότι τα προβλήματα ψυχικής υγείας στα παιδιά και στους εφήβους είναι συχνά και παρουσιάζουν ανοδική πορεία κατά τις τελευταίες δεκαετίες, στις δυτικές κοινωνίες, παρά τη βελτίωση των συνθηκών ζωής και της σωματικής υγείας των ανθρώπων. Οι επιπτώσεις των προβλημάτων αυτών στην εξέλιξη και στην ποιότητα ζωής μπορεί αργότερα να είναι σοβαρές.
Η παρουσίαση εστιάζεται στο φυσιολογικό σε σχέση με την παθολογία στον τομέα της ψυχικής υγείας, καθώς και στη φύση και στη συχνότητα της ψυχοπαθολογίας στα παιδιά και στους εφήβους. Η προσοχή εστιάζεται ιδιαίτερα στις ηθικές αρχές που διέπουν τη διάγνωση, την αξιολόγηση αναγκών και την αντιμετώπιση των αποκλίσεων σε άτομα που διανύουν τη διαδικασία της ανάπτυξης. Η αξιολόγηση των θεραπευτικών προσεγγίσεων και των παρεχόμενων υπηρεσιών προσεγγίζεται με κριτικό τρόπο και παρουσιάζεται η σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα ως προς τις υπάρχουσες υπηρεσίες ψυχικής υγείας για παιδιά και εφήβους, σε συνδυασμό με τις ανάγκες αυτού του πληθυσμού.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου